Nebát se a nekrást! (T.G.M.) ....jiná Homole

Proč jsem přešel k opozici.

18.03.2015 19:39

    Proč jsem přešel k opozici.

    Po  čtyřiceti  letech v Ústí n.L.  jsem se vrátil do Homole u Panny. Bylo to v roce 2003. Celé ty roky jsem zde chalupařil a byl jsem tu vlastně doma. Začal jsem se zajímat o činnost obce a dost pravidelně jsem navštěvoval schůze obecního výboru a byl jsem překvapen, jak jsou všechny schůze perfektně připravené a jak se jednotně hlasuje. Že se nediskutuje jsem přikládal  dobré přípravě schůzí.

    Ale, po čase jsem se setkal s p. Ptáčkem a s p. Kavanem v obchodě a z rozhovoru vyplynulo, že budou izolovat paneláky. Měl jsem názor, že to není ekonomické, že by bylo lepší je prodat nájemníkům, jako to dělají ve městech. Pan Kavan měl jiný názor a prohlásil „místní blbci to schválí“. Trochu mě to zarazilo.

    Ve volbách v r. 2006 jsem volil p. Ptáčka a P. Chouru. Na schůzích jsem slýchal p. Markse a p. Dobiáše jak rušili schůze jakýmisi žádostmi a podezřeními o špatné činnosti OÚ. Bylo to dost živelné a nevěřil jsem jim.

    A pak přišel křížek??? Věděl jsem, že obec obdržela 20 000,-Kč od sponzorů a přidala 6 000,-Kč na opravu. Byl jsem odpoledne na kávě v obchodě a přišel p. Ptáček s p. Kavanem a jako hrdinové se chlubili, že vyjednali dotaci 60 000,- Kč na opravu křížku. Oprava tedy stála 86 000,-Kč??? Pozastavil jsem se nad tou dotací a řekl jsem „že to smrdí korupcí“. Pan Václav Kavan roztáhl ruce jako farář, když žehná věřícím a řekl „dokaž to“.

    Od této chvíle jsem se začal zajímat o tvrzení opozice ze Suletic a musel jsem jim dát za pravdu. Z obce nějak odcházejí peníze.

    V r. 2006 obec dostala 50 000,-Kč dividendy za akcie, akcie prodali za 879 450,-Kč  a peníze??? Že obec akcie měla je fakt, jinak by nedostala dividendy. Dalším potvrzením o nepoctivé činnosti je výrok p. Kavana panu Dobiášovi „že mu může vlézt na záda s rokem 2006, protože je skartovanej“. O všem musí vědět p. Choura (bývalý starosta), který akcie předal p. Ptáčkovi (nový starosta). Data: FIN 2-12M z r. 2006.

    Hospodaření v lese. Kiril poškodil obecní les, 17 hektarů, na obnovu lesa dostali asi 1,6 milionu. V následujících letech ještě přišla, tuším, Ema a obec těžila dřevo, celkem získali za čtyři roky 4 miliony korun, je to uvedeno ve finančních výkazech obce. Peníze mohly být použity např. na izolaci paneláků. To se nestalo a tak máme úvěr na tuto akci asi 6 milionů.

    Víte, jak to bylo s Czech pointem? Obec vyjednala dotaci a udělala výběrové řízení a máme Czech point. Jakási kontrola zjistila, že výběrové řízení nebylo v pořádku a obec musela vrátit 69 000,- dotaci a ještě 69 000,- pokutu, přesně 139 272,-Kč. Nikomu to neřekli! Čirou náhodou to opozice zjistila ve výkazu FIN a starosta na kritiku reagoval slovy „my jsme mysleli, že to projde“. Obec požádala o prominutí, to se povedlo, ale pokutu dostali, kolik činí nevím a nejspíš to zaplatila obec a ne viník!

    Veřejné osvětlení: Za energii obec zaplatila v r.    2013  244 093,- Kč

                                                                         2014  157 747,- Kč

    Rozdíl činí 86 346,-Kč, osvětlovacích těles je v obci stále stejně, tolik elektřina nezlevnila. Jak je to možné? ČEZu můžete zaplatit jenom elektřinu. Copak to tam v roce 2013 přismolili???

   Podívejte se také na náklady na veřejné osvětlení, jsou to ročně statisíce. V Homoli je namontovaná už třetí sada soumrakových spínačů. Namontovaná? Krabička spínače visí na nechráněném kabílku přes konzolu a to je v obci devětkrát a firma, která to instalovala, vydělala tolik, že obci darovala vzrostlou lípu a přivezla ji přes půl republiky. (viz. Občasník) Proč to v Homoli spíná pozdě? Protože skříňku spínače shodil vítr???

    Na adrese www.homoleupanny.webnode.cz si můžete stáhnout finanční výkazy obce a když se v nich rozkoukáte, začnete chodit na schůze a dáte za pravdu opozici, ke které se hlásím.       

 

V Homoli u Panny 16.3.2015                                                Leopold Jirásek

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode